Přestože je pravděpodobně většina čtenářů těchto stránek přesvědčena o nezbytnosti a důležitosti připojení na Internet, jsou na světě místa, kde si lidé myslí pravý opak. Překvapením je, že mezi ně patří i kolébka Internetu – Spojené státy.
Podle pravidelného průzkumu společnosti Parks Associates z prvního čtvrtletí tohoto roku nemá 29% amerických domácností přístup na Internet a ani neuvažují o tom si ho v následujících 12 měsících pořídit. Toto číslo představuje celkem 31 miliónů domácností. Hlavní důvody proč nepoužívat Internet nejsou ekonomické, 44% subjektů bez domácího přístupu uvedlo, že nemají internetové připojení proto, že je Internet nezajímá a nepředstavuje pro ně žádnou hodnotu. 17% dotazovaných si nepořídilo a nepořídí Internet proto, že nevědí, jak ho používat. Pouze 14% domácností si nemůže dovolit koupi počítače a 8% nemá na poplatky za připojení.
Průzkum také zjistil, že se v roce 2006 zvýšila penetrace širokopásmového internetového připojení ze 42% na 52%. Tento 10% nárůst byl z poloviny tvořen těmi, kdo se přesunuli k broadbandu od vytáčeného připojení, zbytek byli uživatelé, kteří před tím žádné připojení neměli.
Podle Johna Barretta, který je v Park Associates ředitelem výzkumu, bude klíčovým předpokladem pro další rozšíření Internetu oblast zábavy, která by ho měla více přiblížit placené televizi a zatraktivnit tak pro ty, kteří ho dnes nepoužívají.
Ve světle zjištěných skutečností se nabízí otázka, zda-li se od určité míry rozšíření Internetu vůbec vyplatí tuto aktivitu nějak podporovat. Mám na mysli zejména projekty financované z veřejných prostředků, jakým je například Bezdrátová Praha. V důsledku by totiž mohlo dojít k tomu, že přes vznešené cíle budou občané některým svým spoluobčanům skrze své daně takto financovat pouze obyčejnou zábavu. Ale možná, že je to v ČR úplně jinak a Internet se zde používá pouze k vážným a bohulibým účelům.
Zdroj: http://www.parksassociates.com/press/press_releases/2007/nat_scan1.html

Diskuze: 




Diskuze k článku