Mladá Boleslav – Telefony vyzvánějí, e-mailové schránky jsou zahlceny. Tak vypadá situace ve firmě
Metronet , která poskytuje internetové služby. Její zákazníci jsou zděšeni. Obchodní zástupci společnosti Telefónica O2 totiž těmto lidem slibují lepší internet a přitom jim sdělují, že Metronet je v krachu a internet už poskytovat nebude. Problém je v tom, že to není pravda.
Vedení Metronetu je samozřejmě celou situací rozhořčeno.
„Obchodní zástupce Telefónica O2 tvrdí, že naše společnost má problémy s dodávkou telekomunikačních služeb pro koncové klienty v obcích kolem Mladé Boleslavi. Musím tento fakt vyvrátit, naše společnost žádné technické problémy nemá a naopak každým dnem jí přibývají klienti. V obcích posilujeme páteřní spoje a klientům tak umožňujeme využívat daleko vyšších přenosových rychlostí,“
řekl MBnovinám jednatel Metronetu Ivo Jelínek.
Podle Jelínka obchodní zástupci také tvrdí, že O2 má daleko lepší nabídku pro klienty Metronetu.
„Naše firma nabízí za 500 Kč měsíčně s DPH klientům neomezené připojení k internetu rychlostí až 10Mbps. Tato rychlost je symetrická, čili klient může 10Mbps stahovat a 10Mbps na internet nahrávat. Agregace je maximálně 1:15. Telefónica O2 nabízí ve speciální akci pro naše klienty za 500 Kč rychlost až 8Mbps pro stahování a 0,5Mbps pro nahrávání. To vše s agregací 1:50. Bohužel pracovníci Telefónica O2 záměrně tyto informace zkreslují nebo zatajují. Lidem nabízejí tak zvané osmimego. Ovšem neřeknou podstatné parametry, že jejich osmimego je sdíleno s dalšími 50 lidmi a to samé platí pro 0,5Mbps upload. Rozumný člověk si jistě udělá obrázek o tom, která nabídka je výhodnější.“
Dodává Ivo Jelínek.
Šéf firmy Metronet Ing. Ivo Jelínek
Zavolali jsme proto přímo jedné z obchodních zástupkyň společnosti Telefónica O2, abychom si situaci ověřili.
Část z telefonátu, ve kterém se vydával redaktor MBnovin za zákazníka Metronetu.
Poslechněte si také kompletní hovor redaktora MBnovin s obchodní zástupkyní Telefónica O2
Do telefonu obchodní zástupkyně O2 tvrdí, že firma Metronet již prakticky neexistuje. To ale opět vyvrací její jednatel Ivo Jelínek. „Terénní pracovníci O2 uvádějí informaci, že naše společnost končí a již neexistuje a byla sloučena se společností CL-NET. Na této informaci není taktéž ani trochu pravdy. Naše společnost existuje tak, jak byla před několika lety vytvořena. Pracovníci si pletou sloučení společnosti CL-NET se společností RIO MEDIA. Společnost CL-Net právně zanikla, jelikož byla zakoupena společností RIO MEDIA.“ Říká Jelínek.
Požádali jsme samozřejmě o vyjádření také společnost Telefónica O2. Poskytl nám ho tiskový mluvčí společnosti Martin Žabka: „Všichni obchodní zástupci společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a. s., musí vždy při kontaktování zákazníků dodržovat Kodex chování obchodního zástupce. Při zjištění jakýchkoliv nesrovnalostí každou situaci individuálně prošetřujeme a v případě porušení Kodexu vyvodíme z dané situace důsledky. Na základě důkladného prověření vaší nahrávky jsme došli k závěru, že obchodní zástupci společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a. s., jmenovitě paní Miroslava Drobná, která figuruje v přiložené nahrávce, jednají ve smyslu Kodexu obchodního zástupce, tudíž podávají zákazníkovi pouze úplné, pravdivé a nezkreslené informace podle aktuálního produktového listu a ceníku služeb společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a. s. a společnost METRONET nijak nepoškozují.“
Zástupci Metronetu ale celou situaci vidí jinak. „Naše společnost již podnikla přes našeho právního zástupce patřičné kroky, aby nedocházelo dále k nekalosoutěžnímu jednání a uvádění našich i budoucích zákazníků v omyl.“ Doplňuje jednatel Metronetu Ivo Jelínek.
Článek byl v původní podobě převzat od internetových novin Mladoboleslavska –
Mbnoviny.cz, s výslovným souhlasem pana ředitele Jaromíra Macešky. Děkujeme.
Názor IPV: Bohužel s podobným jednáním obchodních zástupců Telefonica O2 a různých jiných „zprostředkovatelů“ se v poslední době setkáváme stále častěji. Je to o to smutnější, že to je právě Telefónica O2, která společně s T-Mobile vydala „
kodex prodeje po telefonu“, kde se v bodě 2.4 uvádí – „Prodejce je povinen poskytovat správné, úplné a nezavádějící informace potřebné pro informované rozhodnutí volaného.“ Doporučujeme pokračování tohoto článku „
Lže Telefónica O2, aby přetáhla zákazníky?“ , kde se mimo jiné seznámíte s další reakcí tiskového mluvčího Telefónica O2 Martina Žabky a také názorem právníka. Zdá se, že pan tiskový mluvčí se shlédnul ve výroku Mudr. Plzáka – zatloukat, zatloukat, zatloukat.
Také máte podobnou zkušenost? Tvrdil vám nějaký obchodní zástupce, že jejich místní konkurent je před krachem, nebo že WiFi škodí zdraví a v EU ho chtějí zakázat? Podělte se s námi v diskuzi 🙂

Diskuze: 




Diskuze k článku