Tiscali vyzývá ČTÚ k ochraně před Českým Telecomem

, 8. září 2005

Nejdříve tisková zpráva:

TISCALI: ČTÚ musí okamžitě zakročit a ochránit české poskytovatele internetových služeb před protisoutěžním jednáním Českého Telecomu.

Praha, 8. září 2005 – Tiscali S.p.A., evropská internetová komunikační společnost, vyzývá Český telekomunikační úřad (ČTÚ), aby okamžitě zakročil proti Českému Telecomu kvůli neproplácení plné výše poplatků za terminaci vytáčeného internetového připojení, jež Telecom dluží české pobočce společnosti, tedy TISCALI Telekomunikace Česká republika.

„Od konce dubna 2005 odmítá Český Telecom zaplatit částku, kterou dluží TISCALI a dalším alternativním operátorům za terminaci vytáčeného internetového připojení podle regulačních stanov ČTÚ,“ říká pan Naveed Gill, generální ředitel TISCALI Telekomunikace Česká republika.

„Poplatky za terminaci internetového připojení jsou hlavním zdrojem příjmů společnosti TISCALI za služby vytáčeného připojení k internetu poskytované našim uživatelům,“ dodává Gill.

„Zneužívání dominantního postavení ze strany Českého Telecomu situaci kriticky vyhrotilo. Pokud ČTÚ urychleně nezakročí, bude to znamenat ohrožení všech tuzemských poskytovatelů internetových služeb a tím i ničivé selhání české vlády ochránit konkurenceschopnost na českém telekomunikačním trhu,“ dodává Gill.

Vysvětlující poznámky k pozadí celého případu:

Dne 25. dubna 2005 zavedl Český telekomunikační úřad svým cenovým rozhodnutím č. 05/PROP/2005 minimální ceny za terminaci vytáčeného internetového připojení, tedy poplatky, které Český Telecom platí alternativním operátorům za internetové připojení jeho zákazníků, které končí v sítích alternativních operátorů.

Ačkoliv tyto nové sazby představují pouze „minimální“ částku, kterou by Český Telecom měl alternativním operátorům platit podle ustanovení nové dohody s nimi, Český Telecom jim začal od 25. dubna 2005 okamžitě vyplácet jen tyto minimální poplatky bez jakéhokoliv dalšího vyjednávání a bez jakékoliv nové dohody. Učinil tak bez ohledu na skutečnost, že poplatky proplácené alternativním operátorům mají odpovídat cenovému rozhodnutí č. 04/PROP/2003, platnému od roku 2003, jež určuje, že poplatky musí být placeny podle propočtených nákladů terminujícího operátora.

ČTÚ prohlásil, že svým cenovým rozhodnutím určil jen minimální sazby za terminaci vytáčeného internetového připojení a že výši skutečných poplatků by měl Český Telecom vyjednat s alternativními operátory. Ovšem, vzhledem k tomu, že má Český Telecom i nadále de facto monopol v sektoru pevných telefonních linek pro domácnosti, nemají alternativní operátoři žádnou možnost, jak Český Telecom donutit vyjednávat poplatky za terminaci vytáčeného internetového připojení.

Názor Internet Pro Všechny

No nevím. Rozhodnutí o snížení propojovacích poplatků od ČTÚ byl rozhodně nesmysl non plus ultra, protože zároveň nebylo vydáno rozhodnutí o maximálních koncových cenách, které tak zůstaly na stejné výši a jediné co se stalo, že ČTÚ tímto krokem zvýšil příjmy Telecomu o desítky procent! Na druhou stranu tato výzva je myslím zcela nesmyslná. ČTÚ nemá žádnou pravomoc, možnosti či vliv na to, jak nějaká firma platí či neplatí své faktury. To je čistě obchodní vztah dvou soukromých firem a je jen na nich jak se dohodnou. Když se nedohodnou, pak má možnost ta strana, která se cítí poškozena, obrátit se na soud. Zapojovat do těchto planých výkřiků média mi přijde divné.

Diskuze k článku

POWERuser.CZ, 12. 10. 2005 (10:56):

Děkuji za tip.

krakonoš, 12. 10. 2005 (09:18):

Pokud se ČTc kompletně a radikálně nezmění, dávám mu max. 5 let. Stávající wifi sítě se přetransformují postupně na wimax, protože tím si vyřeší spoustu problémů, které brání jejich dalšímu rozvoji. To že ČDt v Brně má o budoucnosti trochu jiné představy, než vedení v Praze mne nepřekvapuje; to je stará vesta a obecně platí, že každý region chce něco jiného. Důležité je to, že je tady snaha něco změnit, která je podložena technologií a financemi. Ve Španělsku je před dokončením certifikační proces na wimaxové technologie, takže jejich nasazení u nás a převálcování současného systému je jen otázka času. Podle mne jsou jakékoli investice do drátových technologií ztrátou času a vyhazováním peněz. Ostatně zkuste si přečíst COMPUTER 18/05.

POWERuser.CZ, 11. 10. 2005 (18:12):

Mimoch zajímalo by mě, kde jste vzal informace o tom, že ČDT hodlá investovat do technologie WiMax a přejít tak z velkého distributora konektivity i na distributora pro domácnosti. Tady v regionálním ředitelství v Brně(sedím tu v budově) o ničem neví aje to prý vysoce nepravděpodobné. Neměl by jste věřit všemu, co se napíše na internetu. Pokud se týká VOIP a telefonie, na to již teď máme fungující WiFi. Tedy zase, WiMax není záchrana, je to jen doplnění stávající infrastruktury. Pokud se bude realizovat na stejné frekvenci jako jsou nynější instalce WiFi, je jeho jediná možnost, že tuto technologii nasadí někdo, kdo vlastní tot WiFi. Pokud se s WiMaxem přejde do licenzovaných pásem, pak tato technologie je určitým směrem i výhodná(nejspíš cenově) ale pořád to není záchrana, na kterou tak čekáte. Kdyby se toho chytla Česká vláda a víceméně zafinancovala komplexní projekt na podporu rozvoje internetu tam kde ještě není a není ani vůle něco budovat(optika je snad v každém větším městě) tak jedině takhle.
Pokud se jedná o dotace EU. V našem městě proběhlo o této dotaci oznámení, že bude určena pro JK(nevím jestli mluvíme o stejné), kde se jednalo o spoluúčast kraje a města. Zde by se dalo předpokládat, že zhotovitel by ji mohl řešit na bázi WiMaxu, ale jestli bude rušit, tak dost tvrdě narazí. Celá Morava je prošpikovaná WiFi sítěmi, který jsou docela hodně konkurence schopné(sdružení typu czfre i profi sdružení typu klfree, s.r.o. a a.s. firmy)

POWERuser.CZ, 11. 10. 2005 (17:46):

Budoucnost bude určitě lepší než přítomnost, ale ČTc to nepoloží, ten přežije ještě dlouho, Vy už budete dávno pod drnem a on si ještě bude užívat všech těch peněz, co mu budou platit Vaše děti. Jenže to už nebude ten ČTc, co ho známe my.

krakonoš, 11. 10. 2005 (10:08):

Začátkem příštího roku se na bázi wimaxu rozjede, mimo jiné, IP televize ve Frenštátě p. Radhoštěm, nebo v Rožnově. Telecom v tom nejede. V Č. Těšíně obhospodařuje Telecom pouze necelá 2% internetových přípojek, protože není schopen konkurovat partě nadšenců, kteří tam provozují bezdrátovou síť (konektivitu mají od ČD). České dráhy se na Wimax třesou, protože pro jejich telekomunikace to bude znamenat významný zdroj příjmů a zainvestovat jeho výstavbu pro ně nebude problém; mají na to přislíbené peníze od EU. Dvě telekomunikační firmy s velmi významným kapitálovým zázemím se chystají během příštího roku pokrýt vysoce kvalitním bezdrátovým broadbandem (vč. VoIP a IP televize) celou Moravu. Takže na budoucnost ČTc bych moc nesázel. Zatím se zmohli jen na to, že nakoupili v Číně předražené set top boxy pro tu svoji digitální TV a budou se je pokoušet budoucím zákazníkům nějakou nechutnou fintou vnutit. Takže až za vámi přijde agent Telelcomu a bude vám nabízet výhodnou telelvizi po drátech, dejte si dobrý pozor, co vlastně podepisujete.

POWERuser.CZ, 10. 10. 2005 (12:30):

Konečně od Vás slyším nějaká konstruktivní fakta a souhlasím, tak by to mělo být, kdybychom ovšem žili v jiné zemi. Takže ten ideál vemte a zkuste ho sám v sobě aplikovat na naše podmínky, tedy docela pokřivit. Musíme si totiž uvědomit jeden důležitý fakt. Ne všude jsou jen vypočítaví podvodníčci, co šponují cenu nahoru a ti, kteří tak činí, využívají situace kdy sám TELECOM využívá této situace. Tedy WiMax toto může zvrátit(jako jeden z mnoha), ale stane se tak za dlouho, v našich podmínkách mu budou kladeny klacky pod nohy(od samotného státu, protože Telecom má prsty hlavně tam) a navíc chce zabrat tržní mezeru, která je již davno zabrána(a to zda je volná je většinou ten hlavní určující fakt úspěchu). Tedy ikdyž by to byla jedna možnost, "záchrana", zřejmě se jí nestane, nebo aspoň ne hned. Berte taky v úvahu fakt, že ti, co cenu přeprodávají ji mají nastavenou tržně. Tedy jakmile se objeví někdo, kdo ji masově sníží, tak ji taky masově sníží. Koncoví uživatelé(většina z nich, o kterých se hlavně jedná) nebude mít chuť investovat do nové technologie, když pro ně nebude mít ten motivační impuls, na který spoléháte. Nynější stav se za poslední roky změnil k lepšímu, WiMax ho může akorát ještě trošku urychlit, ale nezvrátí ho pro svůj prospěch.
Pokud zabrousíme do sféry velkých ISP, kteří se specializují na přeprodej kapacity. Taktéž si tito uvědomují, že to není žádná výhra(mám přímé kontakty s ČDT) protože každý moc dobře ví, jak je nákladné budovat, ale hlavně pak udržovat poslední míli. Pro ně je pořád vhodnější přeprodávat kapacitu, než se starat o konečné spotřebitele(samozřejmě že co firma to názor, např. Tiscali dělá oboje, ale veskut. dotuje z přeprodeje kapacity ztráty na poslední míli). Tedy není to tak jenoduché jak by se mohlo zdát.
Kdyby náš stát už před deseti lety ukončil monopol a tichou podporu telecomu, tím že ho prodal, nemuseli sme na nic čekat, nic sami sobě budovat, mohli sme mít, to co mají už dávno ve světě(mimoch tam kde je ADSL už rozšířené a běžně dosahuje kapacity 8Mbit a přechází se na 24Mbit, to bude mít WiMax ještě těžší).

krakonoš, 9. 10. 2005 (12:10):

Právě ČDt (a mnozí další) chtějí wimax použít jako poslední míli pro sebe, což znamená, že konektivitu, kterou vám dnes prodávají, začnou přes wimax prodávat přímo koncovým zákazníkům, což pro tyto bude levnější, protože dojde k odbourání minimálně jednoho mezičlánku, na což samozřejmě doplatí spousta překupníků, kteří se živí tím, že něco koupí, trochu to (v případě internetu) znehodnotí a mnohem dráž prodávají dál. Mnoho organizací má u nás k dispozici konektivitu, kterou zatím nemohou poskytovat, protože nemají k dispozici způsob, jak ji ke koncovým zákazníkům dostat a přesně tohle wimax pohodlně a poměrně levně a rychle vyřeší. Odpadnou totiž náklady, spojené s nezbytným papírováním, které předchází realizaci otických i metalických sítí, o úspoře času nemluvě. Odpadnou i drahé a časově náročné výkopové práce. Konečný stav by mohl vypadat asi takto:
1/ konektivitu začne nabízet několik hlavních poskytovatelů (Telecom asi nebude tím největším) a cena půjde zákonitě dolů, a to tak, že dost.
2/ zkrátí se cesta mezi koncovým uživatelem a páteřními sítěmi, což přinese odbourání FUP, limitů a jiných nesmyslů a zrychlení připojení.
3/ trh se zbaví spousty parazitů, kteří dnes žijí z toho, že relativně levně zakoupenou konektivitu znehodnotí na nejnižší hranici použitelnosti (FUP, agregace) a pak ji za nehorázné peníze prodávají koncovým zákazníkům.

POWERuser.CZ, 3. 10. 2005 (10:59):

Částečně souhlasím, ale jde mi především o toto: WiMax má být funkční od frekvencí v MHZ až po GHz, tedy jedna mikrovlnná část by měla umět docela velké spektrum frekvencí. Jedná se tedy o zařízení, které spojuje v jednom chipu(veskut. více čipech) vlastnosti zařízení z hodně cenových segmentů a využívá volné pásma i licensovaných.
Aplikace v Kanadě a jinde ve světě chápu, tam nebylo wifi nikde nějaká záchrana před místním Telecomem, navíc jejich telekomunikační úřady pochopily, že je potřeba těmto novinkám neházet klacky pod nohy(nebo je to lobbing). Ale co u nás? Myslíte, že se uplatní něco, co tu už dávno máme(WiFi), ale na co defakto není generální licence? Myslíte, že bude pro Wimax dostatek volné frekvence ve vztahu ke konečné ceně, když už teď není dostatek ve volných frekvencích(tedy cenově nejvýhodnějších) a i 10G začíná být problém?…
Podle mě je rozdíl, když se rozjíždí WiMax na čisté mikrovlnné půdě, s jedním, či dvěma velkými poskytovateli ve státě. Ale uplatnit se mezi tisíci pikoISP tady u nás(problém jsou hlavně interneference se stávajícími instalacemi)…do toho jen tak někdo nepůjde.Placené pásma tu taky už dávno máme(např. 3,5GHz) a o nějaké masovosti se hovořit opravdu nedá. Do toho opravdu nikdo u nás jít nemůže, rozhodně ne, kvůli cca 2milionům rodin co si to můžou dovolit, kteří navíc už připojení mají(je jedno od koho, ale většinou jsou navíc i upsaní na roky). Firmy mají připojení taktéž dávno zařízené a tam je kolikrát i vyšší cena chtěná(kdyžtak vysvětlim jak to myslim).
WiFi se nám slevnilo asi po 2-3letech na dnešní úroveň, která z něj dělá masovou záležitost. WiMax tento potenciál, i kvůli své všestranosti, mít nikdy nebude(neboť pochybuju, že by někdo v ČR prodával zařízení zvládající 10G nebo i více za 2,5tis s DPH). Tedy nějaký masový nástup nehrozí, to asi sám uznáte, že na to sme malý ryby.
Co se týče optiky. Veškeré páteře, které musí jet 100procentně běží práve na optice a bez optiky by jsme byli ještě v internetové době kamené na 9600bit modemech. Tedy pro páteře to bude ještě dlouhou dobu jediná volba(WiMax nikdy nedokáže dodat na stovky kilometrů GigaBity). A vrátím se k mému prvnímu příspěvku. Nehovořil sem o použití optiky na vyřešení poslední míle, ale o tom, že nám mají, společnosti konkurující telecomu, distribuovat levné připojení na optice. Např. ČDT má v každém větším městě výstup optiky(je jedno jestli přez ZOK nebo DK) ale cenově to není ono a to by chtělo vylepšit. Tedy budoucnost v bezdrátech pro budování poslední míle je, ale i přesto jsou natahané dráty dostačující a určitě cenově výhodnější(subjektivně), než budování nových rozvodů pro antény, přístupové body atd atd atd. Tady je opravdu jediný problém Telecom sám a jak říkáte, donutit ho k něčemu je oříšek, ale není to nemožné.

krakonoš, 2. 10. 2005 (18:45):

Wimax nastoupí začátkem příštího roku a s potenciálem, který bude k dispozici, bude možno pokrýt cca za 15 měsíců celou republiku, pokud se najde dostatek odvážných, kteří budou mít chuť se s Telecomem a jeho dráty rozloučit. V Kanadě už je na internet přes wimax napojeno kolem 6 milionů účastníků (dnes už určitě víc) a Jižní Korea se chce s dráty totálně rozloučit do dvou let, protože tamější vládě se způsoby zahraničních telekomunikačních operátorů ani trochu nelíbí, přestože telekomunikační služby tam jsou bezkonkurenčně nejlevnější na světě. O tom, že Telecom umožní bezproblémový přístup AO na své linky si můžete nechat jen zdát. Možná, že to někdy opravdu udělá, ale to bude teprve tehdy, až minimálně 95% veškerého telekomunikačního provozu u nás půjde po bezdrátech a telefonovat se bude jenom přes mobily a VoIP. Do optiky bych rozhodně peníze nestrkal. Je s tím moc práce, projekce a vyřizování všech povolení stojí spoustu času (a tím i peněz) a životnost optokabelů je příliš krátká, než aby jejich využití mohlo telekomunikace výrazně zlevnit, nemluvě o vysokém riziku poškození ať už při opravách jiných havárií, nebo např. zatopením rozváděčů (Metro 2002).

POWERuser.CZ, 30. 9. 2005 (18:45):

Nemusíte být hned jízlivý.
Samozřejmě, že jako WiFi ISP vím o této možnosti, ale taky si uvědomuju rizika a tu hlavní věc, na kterou vy zapomínáte. Obyčejné lidi nezajímá technologie, je zajímá cena, a tu u nás drží vysoko pouze Telecom, není to cena pokládání kabelů za Hitlera. Takže dokud tu nebude někdo, kdo donutí Telecom tu cenu stlačit dolů, bude pořád tam kde je(ale právě to se už teď děje, že ho nutíme). Tedy pokud za pár let nastoupí WiMax, tak v té době bude Telecom už dávno nucen zlevnit a WiMax bude používán pouze jako doplněk k WiFi-kde WiFi nebude fungovat, nebo bude dražší(ono je to vlastně zase jen na bázi WiFi nic jinýho). Můžete si říkat co chcete, ale páteřní linky, o kterých sem především mluvil(nejsem blázen, abych dělal poslední míli na optice), budou ještě dlouho na této bázi a věřte mi, že to, co dneska je vybudováno, bude ještě dlouho stačit(přežije WiMax, který už stačit nebude). A to ani nemluvím o místních podmínkách ve spektru. WiMax se stěží uplatní tam, kde nemá podporu regulátora. Na 5GHz jsme čekali několik let a WiMax je o hodně komplexnější technologie. Myslím, že Vaše prognózy, co se týká masovosti začátkem příštího roku, jsou liché.
Pokud se hodláte řídit názory Asijských zemí, je to čistě vaše věc, ale mě ve fyzice učili, že frekvenční pásmo je omezené a s rostoucí frekvencí sice zvyšujeme propustnost, ale snižujeme dosah. Takže sice v bezdrátech je budoucnost, ale limitovaná. Budoucnost je ve světle.
(Pokud se jedná o většinu natahané metaliky, není problém dosáhnout několik megabitů, což pro dalších pár let bude pro Českého člověka plně dostačovat).

K vaší poslední větě. Naše síť v tuto chvíli nabízí sdílenou 2,5Mbps za 300Kč měsíčně a nepřetržitě zrychlujeme, nezávisle na WiMaxu, Telecomu a dalších.

krakonoš, 29. 9. 2005 (20:52):

O Wimaxu, jako kvalitním řešení nejen poslední míle jste asi ještě neslyšel… No nic, každý nemůže vědět všechno. Optické kabely mají životnost max. 15 – 20 let. Poté dostoupí degradace materiálu takové úrovně, že kabel se musí vyměnit. Asijské země už dnes vědí velmi dobře, že budoucnost má pouze bezdrátový internet a zbytek světa jim (asi pod dojmem rekordně nízkých cen) začíná přitakávat. Jenže u nás platí debilní názor, že ,,přece ty dráty nenecháme ležet ladem, když už jsme je (některé pamatují ještě Hitlera) tak pracně a draze zahrabali. Je to sice pomalé a drahé, ale naši zákazníci to rádi zaplatí" Až se tu začátkem příštího roku začne prodávat a montovat Wimax (a on začne), zbudou vám jen oči pro pláč, protože připojení za více než 500 K, s limity a pomalejší než 512 kbps bude absolutně neprodejné.

POWERuser.CZ, 27. 9. 2005 (18:59):

Nesouhlasím. Budoucnost je v optice, kterou má tiscali už natahanou(naše organizace jim toto před lety projektovala)…páteře mají tedy vybudované. Do poslední míle by byly investice horentní a to ví každý. Nejdražší je výstavba a pak hned údržba. Ve WiFi se neuplatní, už teď je plno. Jediná šance je zase jen vybudovat vlastní "dráty":-p kolečko se opakuje…Telecom z této situace jen těží a moc dobře to ví. Podle mě je jediná šance jak ho přinutit…levně prodávat konektivitu třetím stranám…například nám, WiFi lokálním poskytovatelům. Když dotáhnou na optice 10Mbps za 30 tis. měsíčně…tak Telecomu dostatečně zatopí jeho bývalí uživatelé;-))))

krakonoš, 16. 9. 2005 (11:06):

A.O. by měli přestat nadávat na Telecom, protože tím jen ztrácejí čas. Měli by se spojit a začít budovat bezdrátovou síť, která by se obešla bez telekomáckých systémů a umožnila by nabízení kvalitnějšího připojení za nižší ceny. Prostor k tomu je, chybí jen trocha odvahy. Vážení, připusťte si už konečně, že kvalitní internetové připojení do drátů nepatří a zařiďte se podle toho. Pamatujte, že pevná linka Telecomu = nejhorší možné řešení jakéhokoli telekomunikačního problému!

Michal, 15. 9. 2005 (14:24):

Ta otázka byla ironická: pobavilo mne, že firma, která se chvástá, že nabízí internet zadarmo, se najednou ohání stížnostmi na výši poplatků. Právě proto, že dostává určitou část poplatků účtovaných zákazníkovi za připojení k internetu, je evidentní, že její internet zadarmo není.

rag, 14. 9. 2005 (11:09):

ty se sice pripojis zadarmo, ale platis Telekomu za vytacene spojeni. Telokom by mel cast teto sumy zaplatit firme TISCALI a to Telecom odmita (tzv. mimnimalni poplatek za terminaci)

Michal, 11. 9. 2005 (14:22):

Jaké poplatky má pan Gill (či přesněji řečeno jím najatá P.R. agentura pana Donatha) na mysli? Vždyť přece Tiscali nabízí internet zadarmo, jak samo ostatně Tiscali na svých stránkách opakovaně tvrdí :-)))

Pavel, 9. 9. 2005 (13:15):

Navíc, jestli se někdo chová v rozporu s pravidly hospodářské soutěže, pak stížnosti na něj řeší ÚOHS. Pochybuji, že to v jejich právním odd. nevědí.

Kategorie Bleskovky.

Diskuze: 17 Comments

Navštivte také

Speedmeter Internetu pro všechny

Katalog Wifi sítí

Reklama:

Bleskovky

Rádi bychom Vás pozvali na naší ISP Roadshow zaměřenou na poskytovatele internetového připojení

, 21.9. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Rádi bychom Vás pozvali na naší ISP Roadshow zaměřenou na poskytovatele internetového připojení

Aprílový prehľad udalostí zo života slovenských operátorov

, 28.4. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Aprílový prehľad udalostí zo života slovenských operátorov

Inovativní řešení plánování optických sítí FTTH

, 22.10. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Inovativní řešení plánování optických sítí FTTH

Pozvánka na workshop IPv6 v praxi – posledních pár dní na registraci.

, 28.2. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Pozvánka na workshop IPv6 v praxi – posledních pár dní na registraci.

Sprintel jako první regionální operátor spouští novou síť v pásmu 3,7 GHz

, 6.2. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Sprintel jako první regionální operátor spouští novou síť v pásmu 3,7 GHz

IT dovednosti teenagerů – mají se starší bát mladé generace?

, 14.1. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem IT dovednosti teenagerů – mají se starší bát mladé generace?

MPO spustilo veřejnou konzultaci nové mapy – intervenčních oblastí pro dotace NGA

, 19.11. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem MPO spustilo veřejnou konzultaci nové mapy – intervenčních oblastí pro dotace NGA

UPC hlásí výrazný růst tržeb i připojených domácností

, 12.11. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem UPC hlásí výrazný růst tržeb i připojených domácností

Konferencia „Kam kráčajú telekomunikačné siete Slovensko 2018“ už za pár dní. Nepremeškajte registráciu.

, 8.10. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Konferencia „Kam kráčajú telekomunikačné siete Slovensko 2018“ už za pár dní. Nepremeškajte registráciu.

Ruší vaše vysílače meteoradary? Nově máte 48 hodin na odstranění rušení bez sankce.

, 4.10. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Ruší vaše vysílače meteoradary? Nově máte 48 hodin na odstranění rušení bez sankce.

Více bleskovek →

Články

Viete čo má spoločné kotol s omrznutými trolejami a anténami?

, 26.1. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Viete čo má spoločné kotol s omrznutými trolejami a anténami?

Počasie počas Vianoc otestovalo pripravenosť operátorov

, 28.12. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Počasie počas Vianoc otestovalo pripravenosť operátorov

Viete, že aj regionálni operátori majú zaujímavé vianočné ponuky?

, 11.12. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Viete, že aj regionálni operátori majú zaujímavé vianočné ponuky?

Mobilné služby počas dovolenky

, 10.7. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Mobilné služby počas dovolenky

Svetový deň telekomunikácií a informačnej spoločnosti nám pripomína, ako sa svet vďaka telekomunikáciám zmenil

, 17.5. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Svetový deň telekomunikácií a informačnej spoločnosti nám pripomína, ako sa svet vďaka telekomunikáciám zmenil

Zo súťaže a etického podnikania telekomunikačných operátorov budú profitovať zákazníci

, 29.3. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Zo súťaže a etického podnikania telekomunikačných operátorov budú profitovať zákazníci

Viete čo majú spoločné zvieratá ukrývajúce sa pred zimou, stovky kilogramov ľadu a orkán PIT?

, 1.3. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Viete čo majú spoločné zvieratá ukrývajúce sa pred zimou, stovky kilogramov ľadu a orkán PIT?